سوال: سلام وقت شما بخیر

1_  در رابطه با تمرین سوم بخش ii و iii چرا شبیه به هم حل نشدند ؟ تو بخش دوم  اون سه تا اتاق رو از تعداد کل کم کرد و شد 7-3 = 4 اتاق  و 9-1 = 8 رنگ، در حالی که در بخش سوم دوتا رو یکی در نظر گرفت و تعداد اتاقها 7-1 = 6 و تعداد رنگها همان 9 در نظر گرفته شد و تغییری نکرد.

2_ اشتباه تایپی که به نظرم اومد رو در تصویر مشخص کردم اگر اشتباه میکنم لطفا بفرمایید.

3 – من فقط تونستم سوال  1 و 2 رو کامل درست حل کنم از سوال 3 هم فقط بخش اول .ممنوم مبشم سوالات بیشتری بدید چون فکر میکنم به تمرین بیشتر نیاز دارم .

4 _  چطور از صورت سوال متوجه بشم از تغییرات قراره استفاده کنم یا ترکیبات؟

پاسخ:

۱- فرق این هست که در حالت iii دقیقاً رنگی رو که دو اتاق باید با اون نقاشی شود، مشخص نشده. پس هر کدوم از ۹ رنگ می‌تونند این دو اتاق را رنگ کنند، در حالی که در بند ii اینطور نیست و دقیقاً گفته که باید سه اتاق مشخص رو با سفید رنگ کرد، برای همین هم یکی از رنگها کم کردیم.

۲- اشتباه تایپی دوم که مشخص کردی درسته، ولی اولی همون ۴ هست.

۳- ببینید چون دامنه مطالبی که باید بگیم، کم نیست پس باید سعی کنیم توجه‌مون رو تنها روی یک یا دو فیلد نزاریم. مثلاً الان ما فقط درگیر نوشتن پاسخ‌های سوالات پایتون هستیم. ولی اگر وقت شد حتماً.

۴-  فرق تغییرات با ترکیبیات در ترتیب هست. اگر جایی ترتیب مهم باشه، کار ما تغییرات هست و اگر جایی ترتیب مهم نباشه، مسئله ترکیبیات هست، مثلاً کسی دست داخل یک کیسه که ۱۰ تا تیله داخلش هست می‌کنه و می‌خواد ۳ تا خارج کنه. پس ترتیب مهم نیست. ولی اگر بخواد این ۱۰ تیله رو در ۳ مکان بچیند ترتیب مهمه.