ثبتنام در این کارگاه به پایان رسیده است!
کارگاه پروژه محور
!Market Basket Analysis
تحلیل سبد مشتری!
شناخت مفاهیم و بررسی الگوریتمهای کاربردی داده کاوی این حوزه و پیادهسازی پروژه
با هوش مصنوعی و تحلیل اصولی دادهها، چند قدم جلوتر از مشتریان خود باشید ..
ثبتنام در این کارگاه به پایان رسیده است!

هزینه شرکت در گارگاه:
– شرکت در کارگاه + دریافت کدها و دیتاستها + دریافت گواهی حضور : 199 تومان
– شرکت در کارگاه + دریافت کدها و دیتاستها : 169 تومان
🌎 توجه بفرمائید که هزینهی شرکت در این کارگاه تقریباً معادل قیمت یک بلیت ورود به سالن سینما یا تئاتر است که تنها یک رویداد تفریحی است. در حالی که شرکت در چنین کارگاههایی مسیر شغلی آیندهی شما را هموارتر مینماید. انتخاب با خودتان است 🌎
چرا باید در این کارگاه شرکت کنیم؟
🟢 تا حالا به این فکر کردید که با این حجم اطلاعات فروش مشتریان خودتون چه کارهایی میتوانید انجام دهید؟ آیا این داده ها بلااستفاده هستند؟ معلومه که نه!! این دادهها برگ برندهی شما توی بازار و مابین رقبا هستند. اگر بتوانید به درستی مورد تجزیه و تحلیل قرارشون بدید به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا میکنید که با روشهای دستی و سنتی امکانپذیر نیست!
🟢 یک اصل مهم توی بازاریابی هست که میگه هرچه مشتریان خودتان را بهتر بشناسید بهتر میتوانید به آنها خدمات و کالا ارائه دهید. حالا این شناخت از کجا بدست میآید؟ برخی از فرمهای نظرسنجی برخی دیگه از نظرات مشتریان در شبکههای اجتماعی. اما یه جایی هست که بیشتر کسب وکارها از بررسی اون غافلاند! اینجا جایی است که مشتری صادقانه به شما میگوید چه محصولی را بیشتر میپسندد. منظور ما سبد خرید مشتریان است.
🟢 سبد خرید مشتریان اطلاعات زیادی در خودش نهفته است. اطلاعاتی درباره علایق مشتریان شما و محصولات محبوب و خوش فروش شما. سبد خرید مشتری بارها و بارها پر و خالی میشود. تمام این حذف و اضافه کردن محصولات معنایی دارد. با بررسی دقیق روابط کالاهایی که در یک سبد خرید وجود دارد میتوانیم نیازهای دقیق مشتریان را شناسایی کنیم.
🟢 تحلیل سبد خرید مشتریان میخواهد روابط بین کالاهای موجود در سبد خرید مشتریان را شناسایی کند تا به وسیله آن متوجه شود کدام کالاها با احتمال بالاتری با هم خریداری میشوند. کدام کالاها در بین یک دسته خاص از مشتریان بیشترین محبوبیت را دارند و اگر یک مشتری یک کالای خاص را به سبد خریدش اضافه کرد، چه کالای دیگری به او پیشنهاد دهیم تا او را به خریدن آن ترغیب کنیم!
تحلیل سبد خرید مشتریان چه کمکی به کسبوکار شما میکند؟
- تصمیم گیری برای مکان محصولات پرطرفدار و تبلیغ کالا در داخل فروشگاهها.
- تحلیل رفتار مشتریان.
- طراحی کاتالوگ، بروشور و … با توجه به محصولات و رابطه بین آنها.
- جلوگیری از کاهش حاشیه سود فروش با تعیین محصولات در تخفیف.
- قرارگیری اطلاعات ارزشمند ترافیک فروش به مدیران در جهت تصمیمگیری.
- صرفه جویی در هزینه ها با حذف تبلیغات ناکارآمد.
- شخصیسازی کمپینهای تبلیغاتی با توجه به نیاز مشتریان.
- شناسایی محصولات پرطرفدار.
- مدیریت هدفمند تولید و موجودی انبارها.
- دستهبندی محصولات براساس کانالهای فروش.
- شناسایی الگوی رفتار مشتریان در رابطه با یک محصول خاص.
🟢 تحلیل سبد خرید مشتریان یا customer basket analysis یکی از ابزارهای قدرتمند در بازاریابی برای شناسایی نیازمندیهای مشتریان و محصولات پرفروش در کسبوکار شماست. با این تحلیل میتوانید بهترین چیدمان محصولات در کنار یکدیگر را داشته باشید و پیشنهادهایی به کاربران خود بدهید که نتوانند رد کنند!
سرفصلهای کارگاه چه هستند؟
- مقدمهای بر استراتژی های داده محور.
- تحلیل سبد خرید مشتریان چیست؟
- تحلیل سبد خرید مشتریان چه کمکی به کسبوکار شما میکند؟
- مروری بر قوانین انجمنی (Association Rule Mining) و کاربردهای آن.
- بررسی سه مفهوم اصلی ارزیابی در قوانین انجمنی با چندین مثال جهت درک فرآیند داده کاوی.
- بررسی الگوریتم محبوب Apriori در حوزه یادگیری قوانین انجمنی بر روی پایگاه داده رابطهای.
- مراحل مختلف انجام الگوریتم Apriori با ذکر مثالهای واقعی.
- پیادهسازی کد بر روی دیتاست خواربارفروشی (Groceries dataset) با 38765 ردیف سفارش خرید از فروشگاههای مواد غذایی با زبان پایتون. و در محیط ژوپیتر با تحلیل کد و جزییات آن.
این کارگاه مناسب چه افرادی است؟
- افراد فعال در حوزه تحلیل داده تجاری.
- دانشجویان ارشد و تحصیلات تکمیلی علم داده.
- تحلیلگران و بازاریابان حوزه کسبوکار.
- متخصصان و تصمیم گیرندگان ارشد حوزه تجارت.
جهت شرکت در این کارگاه فرم ذیل را تکمیل نمائید
مدرس دوره کیست؟
مریم دهقانی، کارشناس ارشد هوش مصنوعی و مجری چندین پروژهی داده-محور. برای مشاهدهی رزومهی مدرس اینجا را کلیک نمائید.
در صورت داشتن هرگونه سؤال در خصوص این کارگاه آموزشی، با ایمیل زیر مکاتبه نمائید.
elmedadeir@gmail.com
همچنین میتوانید از صفحهی تماس با ما در این آدرس پیام و یا سؤالتان را برای ما بفرستید. ما با افتخار سعی خواهیم کرد که در این زمینه یک مشاورهی تخصصی بشما ارائه دهیم.