تیپ شخصیتی خود را قبل از ورود به محیط‌های کار در حوزه‌ی تک بشناسید

فهرست مطالب

بطور کلی سه تیپ شخصیتی برای کار در حوزه‌های تک وجود دارد؛

  1. شخص چالش‌پذیر
  2. شخص چالش‌ناپذیر
  3. شخص جستجوگر

هر کدام از اشخاص فوق، قبل از ورود به دنیای کار و ارسال تقاضای کاری باید خود را بشناسند که چه شخصیتی دارند و طبق آن اقدام نمایند.

شخص چالش‌پذیر

این افراد قطعن نمی‌توانند در محیط‌ها و شرکت‌های بزرگ که همه چیز از قبل طراحی شده است زیاد دوام بیاورند. چون در طول زمان تمامی کارها بدقت دسته‌بندی شده و این افراد فضا برای مانور و ارضای ذات چالش پذیرشان را ندارند. پس خیلی زود از چینن محیط‌هایی خسته خواهند شد. پس بهتر است که اگر فردی چالش پذیر و تنوع‌طلب هستید به هیچ وجه بدنبال کار در محیط‌های بزرگ نباشید. مثال‌های بسیاری از کارکنان فیسبوک و گوگل را هر ساله می‌بینیم که چنین شخصیتی دارند، اما خیلی زود پس از ورود به چنین محیطی دلسرد شده و محیط کاری خود را تغییر می‌دهند.

شخص چالش‌ناپذیر

این افراد برعکس افراد دسته‌ی اول، محیط کاری را که هر روز فقط از نقطه‌ی A به نقطه‌ی B بروند را می‌طلبند. اصلن تغییر و چالش را دوست ندارند. روزمرگی عشق اول و آخرشان است. پس این افراد به هیچ وجه سمت شرکت‌های کوچک و یا استارت‌آپها نباید بروند، چون در این مکان‌ها هر روز چالش و مشکلی در پیش است و قطعن چنین شخصیت‌هایی خیلی زود توان خود را از دست می‌دهند.

شخص جستجوگر

این افراد بیشتر به اشخاص دسته‌ی اول شباهت دارند اما تنها حل مسئله دغدغه‌ی ایشان نیست. این افراد باید به عمق مسئله برسند و بفهمند که چرا و به چه دلیلی چنین اتفاقی رخ داده است. این افراد باید مسیر کار و راه آکادمیک را طی کنند تا بتوانند پژوهش کنند. گاهن سال‌ها روی یک مسئله فکر کنند. پس اگر چنین شخصیتی دارید اکیدن توصیه می‌شود که مسیر دانشگاهی را تا مدارج دکتری و پسادکتری طی نمائید. برای چنین افرادی عضویت در هئیت‌های علمی و یا تیم‌های تحقیقاتی چند ملیتی یک محیط کاری ایده‌ال است.

حتمن قبل از ورود به مصاحبه‌های کاری این موارد را در نظر بگیرید. درست است که این‌روزها گرفتن شغل خوب و درآمد بالا شاید اولویت خیلی‌ها باشد، اما بدانید که بحث تداوم در محیط کاری بسیار مهم‌تر از همیشه شده است. اگر قرار باشد که وارد یک شغل بشویم و بعد از تنها چند ماه دفتر کاری خود را تغییر دهیم؛ در شغل دوم هم همچنین و الی آخر؛ پس کی وقت داریم که روی مسئله اصلی و یا محصول خودمان وقت بزاریم؟ کی زندگی کنیم؟ پس صد در صد به این موارد توجه ویژه داشته باشید.

پست‌های مرتبط با این مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *